Kiedy stajesz się ekspertem?

Ekspert to specjalista w danej branży. Specjalista, czyli osoba posiadająca wiedzę i umiejętności w temacie, który reprezentuje.

Co kreuje sylwetkę eksperta?

Swoją pozycję na rynku buduje latami tworząc wartościowy kontent. Jest zapraszany na spotkania branżowe, gdzie merytorycznie wypowiada się na konkretne zagadnienia.

 

Czy roczne doświadczenie w wykonywanym zawodzie nadaje Ci miano eksperta?

Absolutnie nie. Nie jest to możliwe. Doświadczenie zbierane latami da ci umiejętności, których nikt nie jest w stanie Ciebie nauczyć. To wiedza, która wynika z wykonania setek zadań, rozprawienia się z tysiącami problemów, wypracowania swoich własnych sposobów radzenia sobie w różnych sytuacjach. To wszystko sprawia, że Twoje możliwości i umiejętności osiągają najwyższy możliwy poziom. To właśnie dzięki doświadczeniu sypiesz odpowiedziami jak z rękawa bez względu na trudność zagadnienia. Praktyka i dokształcanie sprawiły, że jako ekspert masz utrwalone sposoby postępowania. 

 

Dlaczego przedsiębiorcom (zwłaszcza tym działającym online) zależy na zdobyciu i pielęgnowaniu pozycji eksperta?

To proste. Jako ekspert w dziedzinie zyskujesz możliwości, które nie są dostępne dla osób wkraczających na rynek. Masz zapewnioną:

  • łatwość w zdobywaniu klientów, bo zdobyłeś ich zaufanie,
  • konkretną stawkę, ponieważ ogólnie wiadomo, że ekspert powinien zarabiać proporcjonalnie do swojej pozycji,
  • różnorodność ofert: warsztaty, prelekcje, seminaria, itp.

Działając online docierasz do ogromnej rzeszy odbiorców i pielęgnowanie pozycji eksperta powinno należeć do Twoich priorytetów. Dochodzenie na szczyt zajęło Ci czas, energię i pochłonęło koszty, a jako ekspert możesz dyktować warunki.

 

Czy nabyte umiejętności wystarczą, żeby przy niewielkim doświadczeniu tworzyć kurs i nazywać się mentorem? 

Same umiejętności nie uczynią z Ciebie mentora i na pewno nie przyciągną do Ciebie potencjalnych kursantów. Na to miano trzeba zapracować. Żeby to osiągnąć trzeba stać się ekspertem, zdobyć zaufanie i zaoferować wartość. Obecnie na rynku jest mnóstwo kursów, szkoleń, ebooków, pdf do kupienia online. Nie wszystkie niestety mają obiecaną wartość i śmiem twierdzić, że jest to związane z brakiem doświadczenia danego twórcy w branży. Nawet jeśli znajdą się chętni na kurs, bo marketing sprzedażowy zdziałał cuda, to istnieje ryzyko, że to będzie jedna edycja kursu. Jeśli kursanci nie otrzymają zakładanych wartości, to efekt będzie taki, że zamiast polecać go kolejnym osobom, będą ich przestrzegać przed nim. Tworząc kurs musimy mieć na względzie odpowiedzialność. Odpowiedzialność za produkt, ale przede wszystkim za drugiego człowieka, który nam zaufał, w nas pokłada nadzieje w zdobyciu wiedzy i umiejętności i nam płaci niejednokrotnie ciężko zarobione pieniądze.

 

Czy warto podążać za trendami?

Za trendem, by dążyć do osiągnięcia specjalizacji w swojej dziedzinie jak najbardziej tak. Natomiast za trendem, by stać się autorem kursu online już niekoniecznie.

 

 


 

Podobał Ci się ten artykuł?

Podziel się swoja opinią udostępniając go publicznie, ponieważ pomagasz w ten sposób rozwijać się tej witrynie.

 

1 thoughts on “Kiedy stajesz się ekspertem?”

  1. Pingback: Specjalizacja — słowo klucz - Jak wybrać swoją specjalizację?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Scroll to Top