Silna marka osobista to nie tylko produkt, czy usługa

Silna marka

O budowaniu marki osobistej mówi się wiele. Silna marka osobista jest niezwykle ważna. Ale nie zbudujesz jej w jeden wieczór, ponieważ to jest proces. Wielokanałowy, wymagający, nad którym często nie mamy pełnej kontroli.

W kontekście budowania marki osobistej myślimy często o stronie www, social mediach, czy też ładnych wizytówkach (wizytówce w Google Moja Firma poświęciłam oddzielny wpis KLIK). Tak, są to elementy ważne, ale czasem zapominamy o czymś jeszcze.

Liczy się wnętrze

Niesamowicie często powtarzane określenie w kontekście życia prywatnego, związków… A czy wiesz, że w budowaniu silnej marki osobistej również liczy się wnętrze? To, w jaki sposób marka osobista jest odbierana przez klienta zależy od nas! 

Codzienność w Twojej firmie to jak współpracujecie w zespole, jakie wartości towarzyszą Ci w podejmowaniu decyzji. Wszystkie te wewnętrzne działania składają się na Twoją markę, jej wizerunek i to jak jest postrzegana. Ponieważ tworzenie silnej marki zaczyna się już we wnętrzu firmy.

Cele firmy, misja, kultura pracy powinny przedstawiać wartości, które tę markę określają. W innym wypadku, taki brak spójności w tym, co robisz, jak działa Twój biznes, będzie z czasem widoczny i rażący dla klientów. 

Misja marki

Wiesz, co chcesz robić, czym ma zajmować się Twoja marka. Po to ją stworzyłeś. A reszta się ułoży, prawda? Nic bardziej mylnego. Musisz pamiętać o misji, celu Twojej marki. Przecież stworzyłeś ją z sercem, przyświecał Ci cel, misja, wartości. Twoja firma to urzeczywistnienie tego, o czym zawsze marzyłeś. A jeśli tak nie jest, zadaj sobie kilka pytań. Zapytaj sam siebie, jaki cel ma Twoja firma, po co istnieje, co chcesz, by zmieniła w życiu Twoich klientów. Przemyśl, rozpisz, ale przede wszystkim naprawdę głęboko się nad tym zastanów. 

Insight konsumencki

Rzecz, która skutecznie pomaga wyznaczyć kierunek działań, daje inspirację. Jak ją zdobyć? Dwa słowa: grupa fokusowa. Ankiety, wywiady – to one dają reakcje, opinie, otworzą Ci perspektywę na wiele spraw związanych z Twoją marką. Czym więc jest insight? To postawienie się w roli klienta. Spójrz na świat, potrzeby klienta, jego motywacje i problemy, a także na swoją markę, jego oczami. 

Podsumowanie

Nie traktuj budowania silnej marki “projektowo”. Ta praca jest procesem, dłuższym, krótszym, ale procesem. Skup się na kliencie, jego potrzebach i zastanów się, jak Twoja marka może mu pomóc.

Marka nie musi być ogromną korporacją. Jeśli jednak masz zespół, spraw, by i oni czuli wartości Twojej marki osobistej. Jeśli poczują je, będą działać w zgodzie z nimi, to zostanie uzewnętrznione. Taką marką będzie widział ja Twój klient.

Silna marka osobista to nie tylko produkt, czy usługa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry