Jeśli masz firmę, to jest duża szansa na to, że posiadasz również wizytówki. Piękne, drukowane, stworzone przez grafika z dbałością o szczegóły. Wizytówka zawiera Twoje podstawowe dane jak nazwa firmy, logo, Twoje nazwisko czy nr telefonu. A czy pamiętasz o tym, by Twoja wizytówka była widoczna również w sieci? Czym jest Google Moja Firma?
Wielu przedsiębiorców skupia swoje siły na mediach społecznościowych. Nic dziwnego, przecież to świetne miejsce reklamy. Jednak zapominają przy tym o
Google Moja Firma
W skrócie jest to narzędzie udostępnione przez Google. Służy do zarządzania wizerunkiem firmy. Pozwala na stworzenie wizytówki Twojej firmy w Google. Pojawi się ona w wynikach wyszukiwania oraz na mapie (Google Maps). A co najważniejsze, jest narzędziem bezpłatnym. I to właśnie jest, a z pewnością powinna być, Twoja wizytówka w sieci.
Poszukiwania
Jeśli potrzebujesz jakichś usług, sklepu, lekarza, czy innego miejsca, szukasz go w pierwszej kolejności na Facebooku? Jestem przekonana, że wrzucasz szukaną frazę w wyszukiwarkę, najczęściej Google. Tak właśnie robi wiele, może nawet większość użytkowników? Dlatego koniecznie powinna znaleźć się tam również Twoja firma!
Zalety Google Moja Firma
Pierwsza i najważniejsza rzecz. Wizytówka umożliwia znalezienie Twojej firmy w Google. Co jest bardzo ważne, bo jak wspomniałam wcześniej, większość osób od tej właśnie wyszukiwarki zaczyna swój research. Większość, czyli ile? Całkiem sporo, bo aż 96% wszystkich wyszukiwań w naszym kraju odbywa się za pomocą Google.
Szybko, natychmiast
Właśnie tak, ktoś znajdzie Twoją firmę, jeśli zadbasz o wizytówkę Google Moja Firma. Co więcej, potencjalny klient od razu uzyska najważniejsze informacje o Twoim biznesie. Taka osoba w zasadzie na pierwszy rzut będzie widziała Twój numer telefonu, adres oraz godziny otwarcia. To jest ten moment, gdy masz przewagę nad konkurencją, która w Google Moja Firma nie ma swojej wizytówki.
Google Maps
Wizytówka w Google Moja Firma będzie zintegrowana w Google Maps. Co to dla Ciebie oznacza? Twoi klienci będą od razu mieli możliwość nawigacji do Twojej firmy. Nie muszą kopiować, czy przepisywać adresu do nawigacji. Tutaj wystarczy dosłownie jedno kliknięcie. A to znacznie ułatwi potencjalnym klientom uzyskanie, w bardzo szybki sposób, kontaktu do Twojej firmy.
Dowód słuszności
Opinie klientów, są kolejną kluczową sprawą. Liczby nie kłamią. Aż 7 na 10 użytkowników z pokolenia Y szuka opinii o usłudze czy produkcie w sieci. Nie tylko na pojedyncze opinie zwracają uwagę, ale też na liczbę pozytywnych komentarzy oraz ocenę ogólną. Wizytówka w Google Moja Firma to coś więcej niż Twoje dane adresowe. To również miejsce, gdzie będą gromadzone opinie o Twoich usługach czy produktach. Opinie oczywiście widoczne dla innych klientów. A nic tak, jak pozytywna opinia nie przyciąga do nas… kolejnych klientów.
Koszt Google Moja Firma
Tak, jak wspomniałam na samym początku, wizytówka jest bezpłatna (założenie i korzystanie z jej dobrodziejstw). Nie są pobierane żadne opłaty przez Google. Płatne są reklamy, jeśli się na takie zdecydujesz. Jeśli nie, nic Cię to nie kosztuje, a korzyści jest naprawdę dużo.
Inne możliwości
Poza oczywistym, czyli posiadaniem wizytówki, w Google Moja Firma masz dostęp statystyk z nią powiązanych, jak liczba:
- Wyświetleń wizytówki
- Wyszukiwań wizytówki,
- Wyświetleń witryny, połączeń oraz trasy
Jeszcze jeden ważny szczegół…
W wynikach wyszukiwania Google “punktuje” ta wizytówka, która jest systematycznie prowadzona. Co to oznacza? Za regularne dodawanie wpisów i zdjęć, czy pilnowanie, by klienci zostawiali opinie, Google lepiej taką firmę pozycjonuje. Tak samo nie można zaniedbywać sekcji “Pytań i odpowiedzi”. Zalogowani użytkownicy mogą takie “rozmowy” prowadzić.
Podsumowanie
Jeśli chcesz, by Twoi potencjalni klienci trafiali do Ciebie, a Twoja firma pojawiała się w wynikach wyszukiwania, warto zadbać o wizytówkę w Google Moja Firma. Oczywiście, jak już wspomniałam, liczy się systematyczność. Jeśli martwisz się, że nie będziesz miał na to czasu, pamiętaj, że jest to jedno z zadań, które możesz oddelegować Wirtualnej Asystentce. Osoba taka zadba o publikowanie wpisów, zdjęć, odpowiadanie na pytania, czy pilnowanie, by trafiały tam opinie Twoich dotychczasowych klientów, a dane zawarte w wizytówce były aktualne.