Jak prowadzić konto na Pinterest i do czego może się ono przydać?

Jak każdy serwis społecznościowy Pinterest również można wykorzystać do promocji marki w biznesie.

Służy on do kolekcjonowania treści wizualnych, czyli tzw. pinów.

Co to właściwie znaczy? Najprościej mówiąc, Pinterest to zbiór tablic ze zdjęciami, coś jak tablica korkowa. Każde zdjęcie zaś to link do jakiejś strony. Wszystko razem jest jak baza inspiracji i grafik. Każdy użytkownik może przypinować do swojej tablicy dowolne zdjęcia znalezione w sieci. Może również przepinać je z innych tablic.

Pinterest powstał w 2010 roku w Stanach Zjednoczonych. W Polsce skupia ponad 1,5 mln użytkowników miesięcznie. Liczba ta wciąż rośnie.

Okres półżycia pina (tak, jest coś takiego) jest 1,6 razy dłuższa niż posta na Facebooku a do tego rozchodzą się one nawet 100 razy szybciej niż tweety.

 

Do czego więc wykorzystać Pinterest w biznesie?

Najprostszą opcją jest po prostu przeglądanie zdjęć jako inspiracji. Pinterest to też źródło porad i instrukcji np. do tworzenia rękodzieła. Zdjęcia powiązane są tematycznie, dzięki temu można wyszukać tylko interesujące nas kategorie. Możesz obserwować inne tablice i użytkowników. Na Pintereście znajdziesz więc mnóstwo zdjęć powiązanych linkami ze stronami, które uważasz za wartościowe.

Czy to coś kosztuje? Absolutnie nie! A do tego dostępne jest z każdego komputera i telefonu.

Zdjęcia „zakotwiczone” są do strony źródłowej. Pinterest więc w biznesie może być źródłem dodatkowego ruchu na Twojej witrynie. Warto wykorzystać drzemiący w nim potencjał.

 

Najpopularniejsze kategorie na Pinterest to:

  1. kuchnia (food, drink),
  2. handmade (diy, craft),
  3. dom (home decor),
  4. fotografia (photo),
  5. moda damska (womens fashion),
  6. humor i cytaty (motiwation, quotes).

 

Nie znaczy to jednak, że w branży typowo „formalnej” nie warto korzystać z Pinteresta w biznesie. Bardzo popularne są piny typu „Tips and tricks” na dowolny temat. Możesz również utworzyć tablicę „Blog Posts”, na której będziesz umieszczać artykuły ze swojego bloga.

 

Jak mądrze wykorzystać potencjał Pinteresta w biznesie? Jak prowadzić konto Pinterest?

 

1. Regularność i wzajemność

Poświęć kilka / kilkanaście minut dziennie na porządkowanie swoich tablic. Repinuj zdjęcia innych użytkowników. Rób to jednak mądrze. Nie zaśmiecaj swojego konta. Na Pintereście masz możliwość prowadzenia ukrytych tablic. Jeśli więc tworzysz tablice, nadawaj im odpowiednią nazwę.

Żeby znaleźć tablice i piny, które Cię interesują, wpisz w wyszukiwarce słowo kluczowe i zobacz propozycje. Sprawdzaj również czy linki do zdjęć są aktywne. Regularnie też usuwaj piny z nieaktywnymi przekierowaniami.

Przede wszystkim pamiętaj, że Pinterest działa tak jak i inne social media – na zasadzie wzajemności. Jeżeli nie będziesz udostępniał treści innych osób, nikt nie będzie pinował Twoich zdjęć.

 

2. Obserwuj inne osoby z branży

Bądź na bieżąco z nowościami, jakie pojawiają się w Twojej branży na Pintereście. Dodawaj do obserwowanych kolejne osoby, ale nie działaj przypadkowo. Sprawdzaj zawartość tablic, aktualność i jakość treści.

 

3. Bądź aktywny

Pod interesującymi Cię zdjęciami możesz dodawać komentarze. Nie promuj jednak swoich usług. Nie spamuj. Komentarz powinien być powiązany z pinem, którego dotyczy. Możesz dodawać linki, ale nie nadużywaj tej opcji i rób tak tylko wtedy, kiedy ma to sens.

 

4. Nie ignoruj potencjału weekendów

W weekend przedsiębiorcy odpoczywają, ale wtedy również uaktywniają się właśnie na Pintereście. Oglądanie zdjęć i poszukiwanie inspiracji jest jakże miłą formą relaksu, czyż nie? Wykorzystaj tę sytuację. W weekendy powinieneś być dużo aktywniejszy i umieszczać nawet 6 pinów dziennie na kilku tablicach. Piny można planować za pomocą np. Tailwind lub Viralwoot, albo w możliwie najprostszy sposób – przygotowywać zawczasu piny i zapisywać je jako „ukryte”. Publikuj tak przygotowane treści w odstępach czasowych.

 

5. Udostępniaj własne grafiki

Publikuj treści własnego autorstwa. Na Pinterest przygotuj obrazki wielkości 735 x 1102 pixeli. Możesz wykonać je za pomocą darmowych programów typu Canva bądź Crello. Opisuj każde zdjęcie. Możesz również dodać na nie swój logotyp.

 

6. Słowa kluczowe i hasztagi

Nadawaj nazwę swoim grafikom już w momencie ich zapisu. Dodawaj słowa kluczowe, ale nie więcej niż 3 bo Pinterest oznaczy zdjęcie jako spam.

 

7. Zweryfikuj stronę

W WordPressie zrobisz to bardzo prosto poprzez wtyczkę Yoast SEO.

 

8. Śledź statystyki

W ten sposób będziesz wiedział jakie treści są najpopularniejsze na Twojej tablicy i co przyciąga Twoich obserwatorów. W jakim celu? Po zweryfikowaniu strony (patrz wyżej) dostajemy dostęp do szczegółowych statystyk, które umożliwią śledzenie przejścia ze strony do pinów oraz w jakich godzinach najczęściej odwiedzają nas inni użytkownicy.

 

9. Otwarte boardy

Stwórz nową, albo otwórz już jedną z istniejących tablic dla współautorów. Możesz zaprosić np. influencerów. Taka tablica będzie widoczna na profilu każdej współtworzącej ją osoby. To świetna forma reklamy.

 

10. Rich Pins

To inaczej wzbogacone opisy. Do wyboru mamy 5 kategorii: Miejsce, Produkt, Artykuł, Przepis, Film. Jak stosować Rich Piny przeczytasz w dokumentacji programu.

  • Piny miejsc zawierają np. adres, mapę czy nr telefonu. Idealna opcja dla restauracji czy usług lokalnych.
  • Do pina Artykułu możesz dodać nagłówek, autora i opis.
  • Produkty to świetne rozwiązanie dla właścicieli sklepów e-commerce. Można w nich zawrzeć cenę, dostępność. Obserwujący taki pin użytkownik dostaje powiadomienie o np. zmienionej cenie, promocji itp!
  • Przepisy zawierają składniki, czas przygotowania. Możemy dodać do nich filtry preferencyjne, np. wegańskie, bezlaktozowe itd.
  • Do Filmów dodamy informację o opisie, ocenie, obsadzie, rok premiery itp.

 

 

Kilka ciekawostek o Pinterest:

  1. Lepiej pozycjonują się piny, na których nie widać twarzy bo są odbierane jako mniej osobiste.
  2. O wiele popularniejsze są wypełnione tła, bez pustych przestrzeni.
  3. Dobieraj obrazki o większym nasyceniu kolorów, najlepiej z dużą ilością czerwieni i pomarańczu, mniej niebieskich odcieni.
  4. Pinterest nie ma jasno określonych zasad konkursowych, więc można je organizować i w zasadach poprosić o przepinanie pinów i obserwacje.

Najważniejsza zasada – to ta wymieniona na szczycie – regularność i wzajemność. Pinterest w biznesie to kopalnia nieodkrytych możliwości. Bądź konsekwentny, nie zrażaj się i działaj!

 

 


Jeśli uważasz ten wpis za wartościowy, będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoja opinią udostępniając go publicznie. Pomagasz w ten sposób rozwijać się tej witrynie.

Twój biznes stoi w miejscu? Potrzebujesz wsparcia? Zatrudnij Wirtualną Asystentkę! Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być twój pierwszy krok do sukcesu!

mój e-mail: info@elawolinska.pl

 

3 thoughts on “Jak prowadzić konto na Pinterest i do czego może się ono przydać?”

  1. Pinterestem można więc potraktować jako zajęcie dodatkowe na weekend 🙂 Nigdy nie doceniałam tej strony, ale chyba czas najwyższy się przeprosić. Mogłabym przynajmniej spróbować.

    1. W mojej branży Pinterest nie przyniesie za wiele efektu, ale czasami prowadzę dla klientów i generowany ruch na stronie mnie zadziwia 🙂

  2. Angelika Nowak

    bardzo mi sie podoba.sama mam ochote wszystko pomalowac i odnowic a maz chce wszystko wyrzucic i nowe.sama nie wiem jak sie do tego zabrac.podziwiam

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Scroll to Top