Marka osobista WA – co na nią wpływa?

Wirtualna asystentka to dość nowy zawód, zwłaszcza na polskim rynku. Ostatnio na Facebooku pojawił się komentarz, że bycie wirtualną asystentką jest modne. Zapewne jest to związane z boom-em, jaki ten zawód przeżywa.

Czy bycie wirtualną asystentką jest modne? Co ma ta „moda” do budowania marki osobistej?

Nie powiedziałabym, że bycie WA to moda. Dla mnie to jest zawód, który zapewnia mi stabilizację finansową i sprawia mnóstwo przyjemności.

Nie jest to moda, ale trend, który jest bardzo rozwojowy, gdyż świadomość polskich przedsiębiorców wzrasta i coraz chętniej szukają wsparcia dla swoich biznesów właśnie za pośrednictwem internetu. I jak każdy zawód WA też związana jest z marką osobistą, z jej tworzeniem, dbaniem oraz bezustannym rozwojem.

 

Jak stworzyć swoją markę osobistą?

Marką osobistą jesteś przede wszystkim Ty. To Ty ją tworzysz i jesteś za nią odpowiedzialna. Zawsze. Każdy ma zdefiniowane wartości, które bardzo często mają odzwierciedlenie w wykonywanej działalności. To one komunikują nas światu, to one sprawiają, że mamy taką, a nie inną opinię w oczach innych.

Markę tworzysz na dwóch poziomach:

  • przekazu
  • identyfikacji wizualnej

Pokrótce przybliżę Ci, te dwa, ściśle ze sobą związane zagadnienia.

 

Przekaz, czyli meritum sprawy

Jak wirtualna asystentka tworzy markę? Przede wszystkim buduje wizerunek w oczach otoczenia, pokazując wartości, którymi się kieruje i dzięki temu przyciąga do siebie klientów, którzy wyznają podobne wartości w życiu i biznesie. Zawsze musisz pamiętać o tym, do kogo chcesz dotrzeć. Wartości pokazujesz w swoich wypowiedziach, w sposobie ich formułowania, w reagowaniu na różne sytuacje. Jeśli pozostajesz sobą, tworzysz spójny przekaz, który zawsze się obroni. Swoją markę tworzysz, budując relacje i wzbudzając emocje. Tej umiejętności można się nauczyć, ale znacznie łatwiej jest zaistnieć na rynku, gdy ta umiejętność jest Twoją naturalną cechą. Jeśli wchodzenie w relacje z drugim człowiekiem przychodzi Ci z łatwością i robisz to na właściwym poziomie, zostaniesz zauważona, zapamiętana, a co za tym idzie, znajdziesz klientów, którzy szukają właśnie takich współpracowników. 

Budując markę osobistą, musisz pamiętać o tym, aby:

  • być autentyczną,
  • komunikować o korzyściach, które dzięki Tobie osiągnie klient, 
  • gwarantować jakość,
  • wyróżniać się na rynku na tle innych osób dzięki kwalifikacjom, cechom osobowości, hobby.

Wyżej wymienione wartości sprawią, że zyskasz stabilne fundamenty. To dzięki nim rozwiniesz biznes, który zapewni Ci komfort finansowy, a przecież o to Ci właśnie chodzi.

 

Marka osobista — to nie tylko cechy charakteru

Marka osobista to również spójna identyfikacja wizualna. Co prawda jest to drugorzędna sprawa, ale w dłuższym rozrachunku ma znaczenie, ponieważ oddziaływuje na zapamiętywalność, zapada w pamięć odbiorców. W jej skład wchodzą:

  • logotyp
  • kolorystyka
  • fonty
  • charakterystyczne wzory postów w mediach społecznościowych.

Identyfikacja wizualna to ważny element budowania wizerunku jednakże niebezpieczna, zwłaszcza na początku funkcjonowania działalności. Ten etap potrafi być bardzo czasochłonny (wybór kolorów, fontów). Potrafi być też kosztowny (zatrudnienie grafika do logotypu), dlatego bardzo łatwo wpaść w pułapkę. Możesz podejmować decyzję bardzo długo, a to hamuje rozwój biznesu. Skupianie się na rzeczach małych (a elementy wyżej wymienione właśnie takie są) nie przyniesie nam zapełnionego grafiku. Nie twierdzę, że one nie są ważne, ale są wymienialne… Jeśli z powodzeniem tworzysz swoją markę, masz wartości, którym jesteś wierna, jesteś znana na rynku, to nawet jeśli zmienisz fonty czy kolory marki, to klienci i tak Cię znajdą.

 

Na koniec – od kogo warto się uczyć

Marka osobista to temat, nad którym warto pracować. Nieustannie. Dbać o nią i o swój wizerunek. Przez wiele lat prowadzenia firmy przyglądam się różnym trenerom i specjalistom od marki. Jeśli poszukujecie nieco teorii, to zachęcam do lektury książki Agnieszki Skałeckiej „Silne marki osobiste zmieniają świat”.

Ale jeśli potrzebujecie nieustannie się dokształcać, wzrastać i być na bieżąco, to koniecznie śledźcie Martę Idczak i jej Statek ST-38. Wyzwania, dyskusje i mnóstwo wiedzy.

 

Podsumowując

Identyfikacja wizualna powinna być spójna z Tobą, Twoimi wartościami, Twoją ofertą. Jak zapewne zauważyłaś spójność to klucz w budowaniu marki osobistej. Najprostsza recepta na budowanie marki osobistej: bądź sobą i bądź sobie wierna. 

 


 

Podobał Ci się ten artykuł?

Podziel się swoja opinią udostępniając go publicznie, ponieważ pomagasz w ten sposób rozwijać się tej witrynie.

 

Twój biznes stoi w miejscu? Potrzebujesz wsparcia?

Zatrudnij Wirtualną Asystentkę! Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być twój pierwszy krok do sukcesu!

mój e-mail: info@elawolinska.pl

 


 

4 thoughts on “Marka osobista WA – co na nią wpływa?”

  1. Dziękuję Elu, za ten artykuł. Dziękuję za przypomnienie, co jest naprawdę ważne w budowaniu marki. Nie wiem jak Ty to robisz, że każdym tekstem trafiasz w moje potrzeby 🙂

  2. Prosto, krótko i na temat 🙂 Bez lania wody, wmawiania, ze trzeba od razu być za..istą we wszystkim, mieć wszystko idealnie opracowane, przygotowane, doszlifowane, inaczej w ogóle nie ma co zaczynać. W kilku artykułach dla początkujących WA da się wyczuć bardzo podobny przekaz – to jest super praca, ale chyba raczej nie dla Ciebie. Niby mają zachęcać, ale tak naprawdę pokazują, ile nie wiesz, nie umiesz, nie ogarniasz. Ty nie zniechęcasz, wręcz przeciwnie i to jest naprawdę super 🙂

    1. Ela Wolinska

      Dziękuję 🙂 Taki jest mój cel. Tak też staram się motywować – nie zniechęcać. Nie musisz wiedzieć wszystkiego od razu i mieć logo od grafika za 4000zł. Musisz wiedzieć kim jest Twój klient i jakie masz umiejętności. Powodzenia!

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna jest chroniona przez reCAPTCHA i Google Politykę Prywatności oraz obowiązują Warunki Korzystania z Usługi.

Scroll to Top