W dzisiejszym świecie można zdobyć przeróżne kwalifikacje bez wychodzenia z domu. Internet to narzędzie umożliwiające zdobywanie nowych umiejętności mniejszym lub większym kosztem zarówno finansowym, jak i czasowym. Ale internet i jego zasoby to jednocześnie pułapka, w którą bardzo łatwo wpaść i zdecydowanie trudniej z niej się wydostać. Z czym ta pułapka jest związana?
Z możliwościami, które nam oferuje, a z których my chcemy skorzystać. Przykładem są kursy online, których jest bezmiar w internecie i które pomagają nam zdobyć nowe kwalifikacje. I nic w tym złego! Problem, który się pojawia to pęd do nieustannego zdobywania nowych kwalifikacji. Tylko czy aby na pewno praca nad nowymi kompetencjami to klucz do sukcesu?
Dlaczego kompetencje są ważne?
Kompetencje są kluczowe w pracy wirtualnej asystentki i to nie podlega dyskusji. Dzięki nim masz umiejętności, które pozwolą Ci wyręczyć klienta w sprawach, które są dla niego trudne i w ten sposób zapewnisz sobie stabilizację finansową (chociaż na jakiś czas). To one sprawiają, że stajesz się ekspertem w swojej dziedzinie w oczach klienta i odpowiednią osobą na właściwym miejscu. Wykonując zadanie w sposób profesjonalny udowodnisz, że posiadasz niezbędne umiejętności do jego wykonania.
Czy lista ukończonych kursów zapewni Ci klientów? Szczerze? Wątpię. Jeszcze nie spotkałam klienta, który podjąłby ze mną współpracę tylko na podstawie wykazu kursów, które ukończyłam, a lista jest imponująca, muszę nieskromnie przyznać. Dlaczego tak się nigdy nie stanie? Bo potrzebne są relacje.
Co zyskasz dzięki umiejętności budowania relacji?
Co rozumiem pod pojęciem 'budowanie relacji’? Szeroko pojęty sposób komunikowania się z ludźmi. Buduję pierwsze wrażenie dając się poznać dzięki:
- wypowiedziom w mediach społecznościowych,
- rekomendacjom wystawionym przez klientów,
- poleceniom,
- artykułom na blogu.
Co zyskuję? Oto kluczowe korzyści:
- klientów – czyli najważniejszych czynnik wpływający na sukces biznesu,
- wymieniam się wiedzą i doświadczeniem,
- buduję zaufanie,
- skaluję biznes.
Budowanie relacji z klientem
O budowaniu relacji napisano setki książek i rozpraw naukowych. Znajdziecie na ten temat tysiące artykułów, a mimo to, odnosi się wrażenie, że wciąż wiele osób zapomina o tej umiejętności. Z czego to wynika?
The winner is…
Kompetencje i relacje wzajemnie się uzupełniają. Jednakże moim zdaniem umiejętność budowania relacji jest czynnikiem pozwalającym na więcej. Jeżeli jesteś wybitnym specjalistą w swojej dziedzinie, ale nie umiesz zakomunikować tego światu, świat się o Ciebie nie upomni. Jeżeli masz ograniczenia związane z osobowością i nie możesz ich pokonać, to dotrzesz do niewielkiej liczby odbiorców. Natomiast jeżeli świetnie budujesz relacje i masz braki w wymaganych kompetencjach, zawsze możesz je nabyć.
Zostawiam Cię z myślą: czy moja lista kwalifikacji jest wystarczająca by iść do przodu i nawiązywać relacje? Jeśli tak, to nie czekaj! Powiedz o tym światu i buduj dobre relacje.
Podobał Ci się ten artykuł?
Podziel się swoja opinią udostępniając go publicznie. Pomagasz w ten sposób rozwijać się tej witrynie.