Organizacja pracy w okresie świątecznym

organizacja pracy

Dzieje się, prawda? Czy też uważasz, że zbliżające się Święta Bożego Narodzenia to gorący okres w roku? Dlatego teraz szczególnie liczy się odpowiednia organizacja pracy i czasu.

Zdecydowana większość rusza na łowy do galerii. Do tego planowanie świątecznego menu, lista gości no i jak ich wszystkich pomieścić w domu i wiele innych rozterek… Czy to normalne? Zależy od naszego podejścia. 

Jednocześnie klienci szykują świąteczne super okazje w swoich firmach, mamy więc więcej pracy. 

I tak w prosty sposób przez ten krótki przedświąteczny okres na nasze głowy spada sprzątanie, sprawy zawodowe – nasze i naszych klientów, gotowanie… Ojej, dużo tego. Urwanie głowy? To zależy. Cała ta praca jak w ukropie ma swój swoisty urok i w końcu nie jest niczym złym, jeśli tylko godzi się z naszymi potrzebami i wyobrażeniami. 

Jak to wszystko ogarnąć i nie oszaleć? Czy to w ogóle wykonalne? Wierz lub nie, ale wszystko można pogodzić i nad wszystkim zapanować. 

Plan działania

Bardzo przydatna rzecz a mimo to tak wiele osób nadal działa impulsywnie, chaotycznie i bez „ładu i składu”. Co prawda nie zaplanujemy wszystkiego, bo zawsze „coś wyskoczy”. Jednak z pewnością bardzo dużo zaplanować możemy. 

Dobre planowanie jest podstawą idealnej organizacji pracy nie tylko w okresie świątecznym. W pracy zdalnej idealnie jest rozplanować dzień i wtedy żadna nagła sytuacja nas nie zaskoczy. Teraz tym bardziej powinniśmy na planowanie położyć nacisk. 

Planuj gdzie i jak chcesz, tak jak lubisz: w pamięci, w notatniku, kalendarzu, plannerze, na ścianie, karteczkach. Ważne, żeby wszystko było spisane, a wtedy zdecydowanie spokojniej i bez stresu przebrniesz przez zadania.

Wsparcie rodziny

Prehistoryczne podejście, że wszystko na głowie kobiety? Nie daj się! Zaangażuj rodzinę, bliskich. Domowe wypieki? Ubieranie choinki? Dzieciaki będą zachwycone. Zakupy? Przecież tym może zająć się partner. 

W domu, czy to z mężem, czy z rodzicami, warto podzielić przygotowania, tak byś Ty miała jeszcze czas na sprawy zawodowe.

Priorytety

Święta to w pracy WA gorący okres. Nie możesz zaniedbać obowiązków zawodowych, jednocześnie przecież się nie rozdwoisz. I tutaj patrz punkt poprzedni. 

Jednak, o ile w sprawach „domowych” może ktoś Cię wyręczyć, o tyle w kwestiach zawodowych już nie. Dlatego to, co możesz – czyli część przygotowań do świąt po prostu… oddeleguj bliskim.

Jeśli chodzi natomiast o zadania delegowane przez klientów, też pamiętaj o priorytetach. Rozpisz i rozplanuj co jest najważniejsze, co musi być zrobione choćby się waliło i paliło. Sprawdź trzy razy deadline i ustal harmonogram. Tak będzie Ci zdecydowanie łatwiej. Dobra organizacja pracy to podstawa!

Podsumowanie

Przede wszystkim nie daj się zwariować i wywrzeć otoczeniu na Tobie presję, że wszystkie przygotowania do Świąt muszą być dopięte. Praca wirtualnej asystentki to praca jak każda inna. Zdalna? Tak, oczywiście, jednak pracując stacjonarnie w biurze, sklepie czy urzędzie też nie mogłabyś pewnych rzeczy ogarnąć. Zaangażuj rodzinę w przygotowania, zaznacz wyraźnie sprawy najważniejsze i pilne i działaj. Ze spokojem i uśmiechem, bo święta to w końcu radosny czas. 

Na koniec mam dla Ciebie prezent – pobierz bezpłatnie kalendarz do wydruku. W dwóch odsłonach do wyboru, z inspiracją na każdy miesiąc Nowego Roku!

.

Organizacja pracy w okresie świątecznym

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przewiń do góry