Elementy wizualne silnej marki osobistej

elementy wizualne

Ostatnio wspomniałam, że silna marka osobista powinna kierować się konkretnymi wartościami, mieć wizję oraz cel. Jest jednak coś jeszcze, co składa się na markę osobistą. Mianowicie chodzi o elementy wizualne. Czym są, dlaczego są tak ważne, co się na nie składa?

Elementy wizualne marki

Zastanawiasz się, o czym należy pamiętać, budując markę? Wizja i pasja są bardzo ważne, ale to nie wszystko. Z pewnością chcesz być rozpoznawalny. Chcesz by klient, przeglądając Twoją stronę www, czy fanpage na Facebooku, od razu wiedział, że jest to Twoje miejsce. Jak to zrobić, o czym powinieneś pamiętać?

Spójność  

Marka osobista ma być spójna. To jest ten element, który w pierwszym momencie dosłownie rzuca się w oczy. Dzięki tej spójności osoba, która wejdzie na Twoją stronę www, profile w mediach społecznościowych, nie będzie miała wątpliwości, że to właśnie Ty. Postaraj się, by to już na pierwszy rzut oka było jasne, że to Twoja marka. 

Elementy tworzące wizualną spójność marki to m.in.:

  • kolory marki,
  • fonty,
  • logo,
  • szablon zdjęć/grafik w social media,
  • tła,
  • ikony.

Estetyka

Na ten element składa się ogólne wrażenie i to, jak klienci odbierają Twoją markę. Całość powinna tworzyć profesjonalny i estetyczny układ. To kluczowe, by odbiorcy kojarzyli Ciebie i Twoją markę z czymś ładnym, przyciągającym uwagę, ale jednocześnie niezbyt nachalnym. 

Badania dowodzą, że rzeczy ładne postrzegamy, jako bardziej wartościowe. A przecież chcesz, być tak właśnie postrzegany. Jeśli elementy wizualne marki będą odbierane pozytywnie, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że również Twoje usługi czy produkty zostaną lepiej odebrane. Jeśli sam obiektywnie nie potrafisz tego ocenić, bardzo wiele osób prosi o taką pomoc np. na grupach na Facebooku. Tam dokładnie dowiesz się, jak całość jest odbierana przez innych. 

Powtarzalne, stałe elementy

Zmiana logo czy kolorów to ryzykowny krok. Szczególnie jeśli marka istnieje na rynku już jakiś czas i zaczęła być rozpoznawalna. Nie oznacza to jednak, że nie można tego robić. Jednak taki krok należy bardzo poważnie przemyśleć i nie powinno się tego kroku robić z dnia na dzień. Dlaczego?

Twoja marka potrzebuje swego rodzaju systemu. Składają się na niego powtarzające się elementy wizualne. Są te rzeczy, o których pisałam wyżej, czyli kolory, logo, fonty. Gdy już je ustalisz, będą one wszędzie przez Ciebie używane. Będziesz się nimi posługiwał tworząc swoją stronę www, posty w mediach społecznościowych, ulotkach, plakatach itd. 

Jeśli będziesz się trzymał stałego wzorca, systemu, Twoja marka szybko zacznie być rozpoznawalna. Nauczysz swoich klientów… siebie. Zapadniesz im w pamięć, przyzwyczaisz ich do siebie. 

Marka osobista może wywoływać emocje

To, jakie emocje wywołuje Twoja marka, zależy od Ciebie. Zadaj więc sobie pytanie, jakie emocje chcesz wywoływać u odbiorcy? Jeśli już to wiesz, sprawdź jakie kolory wywołują dane emocje. A kolory mają ogromny wpływ na to, jak będziesz odbierany. Zastawów się również, tworząc logo. Z czym może kojarzyć je odbiorca? Emocje towarzyszą nam na każdym roku. Dlatego wszystko to powinno być dokładnie przemyślane.

Podsumowanie

Na to, jak postrzegają Cię klienci, składa się kilka czynników. I naprawdę warto, a nawet należy o nich pamiętać. Kolory, logo, grafiki powinny być przemyślane. Tak, byś nie chciał ich zmieniać co miesiąc czy kwartał. Ponieważ takie zabiegi powinny być poprzedzone uświadomieniem odbiorcy o planach zmiany. Ale to już temat na inny wpis 🙂

Elementy wizualne silnej marki osobistej

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Przewiń na górę